Kampvuur bergen

Over Breeze Communicatie

When a fire starts to burn

Missie

Dat is de vraag die ik ondernemers iedere dag stel. Die ik jou ook ga stellen. Waarom? Omdat het een prachtige vraag is waarmee ik de kern van jouw ondernemersverhaal naar boven kan halen. Ik vind het inspirerend om te horen waarom een ondernemer met zijn of haar bedrijf begon. Vaak gaat dat verhaal terug naar een bepaald moment in iemands leven. Een realisatie, een ontdekking of een toevallige ontmoeting waarmee jouw vuurtje ineens werd aangewakkerd.


Waarom ik dat verhaal zo belangrijk vind? In mijn gesprekken met ondernemers hoor ik vaak wel wat ze precies doen, welke producten of diensten ze verkopen. Maar waarom ze dat doen, dat weten ze vaak niet te vertellen. Zo sprak ik ondernemers die ooit begonnen met ondernemen vanuit hun wens meer vrijheid te willen. Ze zaten vast in een baan van 9 tot 5, en wilden wat anders. Wat denk je van het verhaal van Tony's Chocolonely. Die is niet ontstaan vanuit een wens om chocola te verkopen, maar vanuit de wens om slaafvrije chocola te verkopen. Die kleine toevoeging, dat maakt dit product direct aantrekkelijk en inspirerend. Nu heb jij wel zin in zo'n lekker stukje slaafvrije chocola toch?


Mijn missie is de verhalen van ondernemers die de wereld op hun manier een beetje mooier maken delen. Laat die vuurtjes maar branden en laat de wereld maar weten waar jouw vuurtje van aangaat!

 

Ik quote graag uit een nummer die mij persoonlijk erg heeft geïnspireerd het afgelopen jaar en waarmee ik mijn eigen missie kon vormgeven:


                 “When a fire starts to burn, right, and it starts to spread. She gon’ bring that attitude home.”                     

- Disclosure               

Lets go!

Kampvuurtje aan zee

Start the fire

Iedereen heeft een verhaal. Een verhaal dat jou uniek maakt. En dat verhaal is het waard te vertellen! Weet je niet goed hoe? Daar kan ik bij helpen!

Vuur uit laptop

Spread the fire

Houd jouw unieke verhaal niet alleen voor jezelf. Jouw verhaal is het waard te delen met de rest van de wereld. Daarmee vergroot jij je zichtbaarheid en bereik.

Golf

Keep it burning

Het lastigste deel van een goede communicatiestrategie: zichtbaar blijven. Waar haal je de tijd en inspiratie vandaan? Hoe maak je keer op keer interessante content?

Oprichter Breeze Communicatie - Anke Haadsma

Anke Haadsma

"Vraag mij niet jullie over ons pagina te schrijven, om vervolgens met allerlei droge feitjes te komen over de oprichting van het bedrijf. Jullie vinden het toch ook niet interessant te weten dat Breeze Communicatie in 2021 is opgericht en sindsdien al drie keer een andere weg is ingeslagen?

 

Veel interessanter is om te vertellen waar Breeze Communicatie eigenlijk vandaan komt! De naam heb ik namelijk gekozen toen ik nog volop in de watersportevenementen werkte. Ik deed de verslaggeving van zeilwedstrijden op nationaal en internationaal niveau. Tot de kalender vol zeilwedstrijden ineens werd gewist en mijn agenda dus nagenoeg leeg was.

 

Met een bedrijfsnaam in handen, maar geen levensvatbaar bedrijf op dat moment, werd het een lange zoektocht naar wat dan. Op zowel professioneel als persoonlijk vlak ben ik aan de slag gegaan. Ik ging het gesprek aan met andere ondernemers, stuurde hen in de juiste richting, maar bleef zelf steeds zoekende. Maar die gesprekken met ondernemers hielpen mij wel, ze gaven mij energie. Het waren de mooiste gesprekken, ondernemers die vol passie over hun onderneming vertelden. Het grappige is dat ik die passie bij veel van die ondernemers helemaal niet terugzag in hun communicatie middelen. 


En zo vond Breeze Communicatie haar eigen vuurtje, aangewakkerd door ondernemend Nederland. Het is mijn persoonlijke missie geworden die mooie verhalen van ondernemers naar boven te halen. Om zo heel veel vuurtjes weer aan te wakkeren en te verspreiden."

arrow_drop_up arrow_drop_down