Jouw merkverhaal

Maak impact met jouw unieke verhaal

Wat we gaan doen


Over ons pagina schrijven
Anke Haadsma

Waarom doe jij wat je doet?

Kun jij mij vertellen waarom je dat wat je doet? Graag zonder direct in details te treden en te vertellen hoe je iets doet. Het vertellen van je merkverhaal is eigenlijk heel simpel, maar toch blijft dit een lastig punt voor veel ondernemers. Zodra ik een ondernemer deze vraag stel, krijg ik vaak direct te horen wat ze precies doen. Zeker niet een oninteressant verhaal, maar niet waar ik naar zoek op dat moment.

Wil jij je als duurzame ondernemer onderscheiden in een wereld waarin jij wel degelijk een verschil maakt, maar continu wordt overschaduwd door andere duurzame strijders? Dan moet je een goed verhaal hebben, en ik twijfel er niet aan dat jij dit hebt. Zolang je een eerlijk en krachtig antwoord hebt op mijn vraag, waarom je doet wat je doet, loop jij al tien stappen voor op jouw concurrentie.

Merkverhaal?

Een merkverhaal is een strategische tekst waarin staat wie of wat jij bent en wat je doet. Het merkverhaal beschrijft de ziel van je bedrijf. Het is niet zomaar een tekst op je website, of een social media post. Je merkverhaal overstijgt je ‘over ons’ pagina, maar legt wel de basis voor de teksten op je website en je social media posts.

In jouw merkverhaal gaan mensen zichzelf herkennen, ze laten zich erdoor inspireren en dit verhaal zorgt ervoor dat jij als ondernemer ook als mens wordt gezien. ‘Mensen kopen van mensen, niet van bedrijven’, een quote die we vaak terug zien komen. Niet voor niets, het is waar. Als jij mij niet kent, zou je ook niet snel zaken met mij doen.

social media strategie

En dan..?

De precieze tekst van je merkverhaal, komt niet op je website. Eh, wat? Ja, je leest het goed. Het merkverhaal is vooral goed voor intern gebruik. Met je merkverhaal leg je de basis van al jouw externe communicatie.

Het is de basis van al je artikelen, je social media posts, nieuwsbrieven en iedere andere uiting. Dit verhaal geeft je namelijk houvast en richting in een consequente communicatie stroom naar jouw doelgroep. Zolang je jouw merkverhaal als basis gebruikt, komt de ziel van jou en jouw onderneming continu in de spotlight te staan.

Daarnaast is het merkverhaal ook heel handig voor intern gebruik. Het is een relatief korte tekst, hierdoor is hij heel handig in te zetten voor (nieuwe) medewerkers. Ze leren de kern van het bedrijf zo makkelijk en snel alvast kennen. En voor mogelijke partners kan het net dat duwtje in de rug zijn om een samenwerking met je aan te gaan.

Let's get to business

Zo, nu ken je mij en weet je waarom het hebben van een merkverhaal belangrijk is. Tijd om actie te ondernemen. Leg samen met mij jouw merkverhaal vast en creëer zo de basis van een consequente communicatiestrategie. Als we vandaag starten, kun jij binnen een week al jouw eigen unieke merkverhaal in je inbox hebben hangen. Wat we precies gaan doen:


  • Vandaag - We starten met een kort kennismakingsgesprek. Een belangrijk onderdeel, we moeten namelijk wel een klik met elkaar hebben, wil jij mij meenemen in jouw ondernemers reis.
  • Morgen - Vervolgens maken we een afspraak voor een interview, hier ga ik jou in zo’n 60-90 minuten het hemd van het lijf vragen.
  • Twee dagen later - Aan de hand van dat interview ga ik aan de slag voor je en schrijf een eerste versie van jouw merkverhaal op.
  • Jij mag jouw correcties op het eerste concept doorgeven.
  • Binnen een dag na correctie - Vervolgens ontvang je van mij een definitieve versie die we samen nog eens bespreken. Je ontvang van mij dan ook tips over hoe je merkverhaal verder te implementeren in je onderneming en communicatiestrategie.
Over ons pagina schrijven
€ 99,-

Merkverhaal schrijven

  • Wil jij jouw verhaal duidelijk naar buiten brengen?
  • Wil je anderen inspireren met jouw verhaal?
  • Ben je er klaar voor de wereld nog een stukje mooier te maken?
  • Klik dan op de button hieronder!

Vergroot de impact van jouw merk

Plan een kennismakingsgesprek
arrow_drop_up arrow_drop_down